Onze groepen
Onze groepen ontdek je hier
Enthousiaste collega's verwelkomen je graag!
Kinderen lopen elke dag onze trappen op en af.
Postieve reviews tonen de kwaliteit van ons onderwijs aan
Thematische activiteiten vinden jaarlijks plaats
De Langereisschool is een fijne school, omdat ze de kinderen de mogelijkheid bieden zich individueel te ontwikkelen. Je kunt daar jezelf zijn! Daarom kozen wij voor de Langereisschool.
Onze dochter Joëlle gaat elke dag blij naar school. Op de Langereis mag je zijn wie je bent, kijk je naar elkaars talenten en help je elkaar waar nodig.
Een fijne school waar kinderen in alle rust mogen leren en ontwikkelen. Er is veel tijd tussen leerkracht en leerling.
Langskomen op een school is eenvoudig. Ontdek hoe je je kunt aanmelden voor een kennismakingsafspraak.
Als jullie als ouders sterk betrokken zijn bij school, leert jouw kind nog meer. Kinderen leren thuis én op school. Het is belangrijk voor de ontwikkeling van jouw kind om samen te werken. Samen leren we zoveel meer. Bij vragen of onduidelijkheden vinden we het fijn als je meteen contact zoekt met de leerkracht of directie.
De activiteiten die het team organiseert voor de kinderen, worden ondersteund door de ouders en de oudervereniging. De oudervereniging is er om via de jaarlijkse ouderbijdrage financiële steun te geven voor de activiteiten die buiten het schoolbudget vallen. Voorbeelden zijn: bibliotheekboeken, het schoolkamp in 7/8, de schooluitjes met betrekking tot thema's en de versnaperingen bij activiteiten.
De medezeggenschapsraad (MR) toetst het beleid van het schoolbestuur. Momenteel zitten Gerard Zaalberg & Arnoud Röge in de MR namens de ouders. Rita Balder en Sylvia Honigh zitten in de MR namens de leerkrachten. De directeur is meestal aanwezig bij de vergaderingen.
De leerlingenraad denkt mee over het nog beter maken van onze school. In onze raad zitten 6 kinderen uit de groepen 6 t/m 8. We komen ongeveer 5 keer per jaar bij elkaar. De onderwerpen wisselen per schooljaar.
Welkom in de groep van juf Lea & juf Rita.
Het is 8.20 uur, de deur aan ons plein gaat open en de kinderen druppelen een voor een naar binnen. Onze kinderen hangen allemaal zelf hun jas en tas op. Ze knuffelen nog even of zwaaien bij het raam. De kinderen van groep drie gaan aan hun tafeltje zitten in een speciale hoek in de klas en starten met een zelfstandig werkje. De kinderen van groep ½ starten met een spelinloop. Om 8.30 start de juf met de instructie van rekenen of taal aan de kinderen van groep 3 en de onderwijsassistent gaat verder met de kinderen van groep ½ en start de speel/werk tijd. Van spelen leer je ontzettend veel en de onderwijsassistent speelt graag mee of komt tijdens het spel even kijken en vraagt uitleg bij het moois wat is gemaakt.
De kinderen van groep 3 spelen buiten met de kinderen van groep 4-5-6 en 7-8 waardoor de kinderen van groep 1/2 even een kringactiviteit kunnen doen met de juf.
In de middag werken en spelen we als een groep samen met vakken als muziek, kanjertraining, knutselen en thematische activiteiten.
We werken met thema's die dichtbij de belevingswereld van onze kinderen staan. Dit geeft grote betrokkenheid en enthousiasme bij iedereen.
Welkom in de groep van juf Charlotte & juf Silvia.
In onze groep werken we in de ochtend aan rekenen, taal en spelling. Deze vakken worden aangeboden aan de hand van een methode. In de middag staat het thematisch werken centraal. Binnen de thema’s komen rekenen, taal, schrijven en spelling tot leven en krijgen betekenis. Daarnaast komen binnen de thema’s woordenschatontwikkeling, de wereldoriënterende vakken, de creatieve vakken en samenwerken aan bod. Binnen de thema’s stimuleren we de natuurlijke nieuwsgierigheid van de kinderen en laten we de kinderen zelf onderzoeken. Op deze manier creëren we samen een leeromgeving waarbij de kinderen betrokken zijn.
Maar in groep 4-5-6 hebben we vooral ook plezier en helpen we elkaar. We leren van en met elkaar, elke dag weer!
Welkom in de groep van juf Janna.
In groep 7-8 werken we in de ochtend altijd aan rekenen, taal, spelling en begrijpend lezen. Onze dagindeling loopt gelijk met groep 5-6 zodat we ook van en met elkaar kunnen leren. De middagen vullen we twee keer met gym en themawerk. Dit kan zijn; geschiedenis, aardrijkskunde of natuur. We werken nu ook vaak samen met groep 5-6. We werken ongeveer 4 weken aan een thema waar ook taal en rekenopdrachten in zitten. Tijdens themawerk gaan we zelf op onderzoek. Er wordt van ons verwacht dat we informatie zelfstandig kunnen opzoeken en verwerken in de opdrachten. Vaak wordt het thema afgesloten door presentaties die we houden. We werken veel met elkaar en leren van elkaar. We maken gebruik van elkaars kwaliteiten.